Na terenach, przez które przebiegać będzie II część obwodnicy Sanoka miała miejsce ostatnia kontrolna inwentaryzacja przyrodnicza. Był to finał trwającego od ubiegłego roku cyklu obserwacji przyrodniczych.
II etap obwodnicy Sanoka to ok. 3 km drogi na terenie gmin Sanok i Zagórz. W trybie zaprojektuj i wybuduj zrealizuje go Budimex. Nowa droga połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu z DK-28 w Bykowcach na drugim brzegu Sanu.
Inwentaryzacja przyrodnicza
Kilka dni temu na terenach, przez które przebiegać będzie przygotowywana do realizacji II część obwodnicy Sanoka odbyła się ostatnia kontrolna inwentaryzacja przyrodnicza. Był to finał trwającego od ubiegłego roku cyklu obserwacji przyrodniczych.
Inwentaryzacja miała na celu rozpoznanie, czy na terenie przyszłej budowy występują zwierzęta lub cenne przyrodniczo gatunki roślin, które należy zabezpieczyć przed rozpoczęciem prac lub przenieść w inną lokalizację. Obejmowała ona powierzchnię ponad 240 hektarów w obrębie miasta i gminy Sanok oraz gminy Zagórz. Obserwacje prowadzone były zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem – w różnych warunkach pogodowych. Specjaliści korzystali m.in. z fotopułapek, które przez ostatni rok rejestrowały aktywność zwierząt.
- Wśród zaobserwowanych gatunków znalazły się m.in. derkacz, dziwonia, drozd śpiewak, pierwiosnek, gąsiorek oraz nurogęś. Zarejestrowano również ślady bytowania bobrów i jelenia, a także występowanie ropuch i winniczków. Badania odbywały się pod nadzorem koordynatora obiektów przyrodniczych. Jak wynika z wstępnych wniosków, nie stwierdzono sytuacji, które wymagałyby dodatkowych interwencji. Pełen raport z inwentaryzacji zostanie opracowany po zakończeniu całego procesu - informuje GDDKiA.
Przebieg drogi
Obwodnica na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej DK-84, a następnie zostanie skierowana na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK-84 droga powstanie pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa ronda w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK-84 i DK-28). Wykonane zostaną też chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości.
Ponadto wybudowane zostaną obiekty inżynierskie: cztery mosty (wszystkie pełniące dodatkowo funkcję ekologiczną), trzy przepusty (w tym jeden pełniący dodatkowo funkcję ekologiczną) i mur oporowy. Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości całkowitej ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m. Dodatkowo droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.